Wszystkich niecierpliwych zachęcamy do zakupienia najnowszego numeru “Autoportretu” w przedsprzedaży. Numer trafi do nas z drukarni w poniedziałek 27 lutego i zaraz potem rozpoczniemy procedurę wysyłki.
Poza tym jedną z pierwszych okazji do zobaczenia i kupienia nowego numeru będzie spotkanie w krakowskim MOCAK-u, które odbędzie się 29 lutego o godz. 18:00.
Do szerokiej dystrybucji nr 1[36]/2012 trafi pod koniec przyszłego tygodnia.
Serdecznie zapraszamy 29 lutego do krakowskiego Muzeum Sztuki Współczesnej na spotkanie towarzyszące najnowszemu numerowi “Autoportretu” pt. “Tożsamość po ’89”. Hasłem wywoławczym, związanym z dyskusją redakcyjną, która ukaże się w numerze, jest tym razem
Śląska architektura współczesna
O tym, czy istnieje śląska szkoła architektury współczesnej, o tożsamości Śląska, jego modernizmie i neomodernizmie − z Przemo Łukasikiem (medusa group) i Anną Syską (Śląskie Centrum Dziedzictwa Kulturowego) rozmawiać będzie redaktorka naczelna “A”, Dorota Leśniak-Rychlak.
Przemo Łukasik − architekt, absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, stypendysta Rządu Francuskiego, praktyki odbywał we francuskich i niemieckich pracowniach architektonicznych (P.P. Pabel Architekten w Berlinie, Jean Nouvel Architecture w Paryżu). W 2008 roku był visiting professor w Ecole Speciale d’Architecture w Paryżu. W 1997 roku wraz z Łukaszem Zagałą założył autorską pracownię medusa group, która zrealizowała wiele nagradzanych budynków: biurowiec wasko w Gliwicach, dom w Żernicy, lofty w dawnym spichlerzu w Gliwicach. Autor, inwestor i użytkownik ikonicznego już bolko_loftu w Bytomiu.
Anna Syska − architektka, pracownik Śląskiego Centrum Dziedzictwa Kulturowego w Katowicach, zajmuje się historią architektury XX wieku w województwie śląskim. Wśród jej zainteresowań naukowych są także: architektura koncernu Bata, zabytki techniki oraz międzywojenne obiekty sportowe rozumiane jako przykład budownictwa podążającego za zmianami obyczajowymi.
Czas: 29 lutego, godz. 18:00
Miejsce: MOCAK, ul. Lipowa 4, Kraków
Spotkanie organizowane we współpracy z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wsparcie finansowe numeru “Tożsamość po ’89”: International Visegrad Fund